pa dobro, vidim da je film proizveo vrlo emotivne rakcije kod vas dvojice, ako ništa drugo...

eto, smatram da su sva vša zapažanja straobalno tačna, i sve to stoji, i nepobitno je i neporecivo, i film je u suštini prosto generički cvonjak za koji slobodno mogu reći da ga ne bih preporučila prijateljima, bar kad su u pitanju bila moja očekivanja od Garlanda, nakon onako pamtljivog prvenca, ali. Ali.
Jedina stvar koju je Garland ovde uspešno "skinuo" sa Vandeermerovog predloška je upravo taj njegov porno pristup po pitanju strukture i MO - dakle, tu imamo samo gomilu vizuelno vrlo atraktivnih scena, koje niti imaju niti nameravaju da imaju ikakvu koherenciju, dakle, baš ne bog zna kako zdrav međusobni uzročno-posledični odnos... baš kao i kod pornića, gde svi znamo šta nas zapravo
zanima da vidimo, a sve ono između nam je suštinski bespotrebno, to do mere do koje ladno možemo i da fastforvardujemo sve te delove. A u takvom kontekstu, u takvom prećutnom sporazumu između autora i konzumenta, koliko ima zapravo smisla kritikovati što taj "vezivni materijal", da tako kažem, nije smislen, logičan, narativno opravdan, i na kraju krajeva plauizbilan, to makar u domenu psihološke motivacije likova? Malo, ako se mene pita. Otud mi i jeste bila urnebesna ona najava da se studio trudi da predložak malko de-intelektualizuje... hah. Veću budalaštinu zaista odavno nisam čula, čak ni u žanrovskim domenima.
E sad, paradoksalno, Garland zaista jeste izbacio masu materijala iz predloška - to ponajpre činjenicu da su protagonisti u predlošku kondicionirani putem hipnoze - ali daleko bilo da je taj materijal obezbeđivao šta više smisla po pitanju psihološke motivacije no što nam ga fim nudi. U tom smislu, i novela i film su podjednako sumanuto besmisleni, samo, eto, svako na svoj način. A ono po čemu se Garland i Vandermer slažu ko ruka u rukavici je upravo taj poriv da kvazi-racionalizuju očigledne besmislice, rađe nego da posegnu za bilo čim smislenim. Mislim da obojica dele tu osnovnu potrebu da nam taj pristup ponude kao osnovnu autorsku imaginaciju, pa se doslovno i utrkuju čija će artikulacija da bude što apsurdnija.
No, kao što rekoh, to će malo ko da vidi kao suštinski hendikep, baš kao što ni ja ne tražim da pornići koje gledam imaju nekakvu "priču", a kamoli intrigantno (ili nedajbože inteligentno) psiho-profilisanje... jednostavno, za takvu vrst stimulusa gledam drugačiju vrst filmova, pa mi je zato i ovaj film sasvim solidan horor film.