Romani u 2018

Romani u 2018

  • 18 Replies
  • 193 Views
*

Ghoul

  • Sr. Member
  • ****
  • 305
    • the cult of ghoul
Re: Romani u 2018
« Reply #15 on: May 24, 2018, 01:38:12 PM »
Drina Steinberg (Biljana Skorić) - Bejla (2018, Drina Steinberg Publising)

drino, pozdravio te ljuba tadić!

odlomci iz ovog romana:

"Svojim očima ustrelih njegove. Gorele su svojim besprekornim sjajem žada. To nestvarno zelenilo poče da me doziva. Da me uvlačii u sebe. Plovilo je kroz mene, kroz moj bes, ostavljajući u meni tragove nelagodnosti. Namrštih se zbog onog što osetih. Taj osećaj mi je bio potpuno nepoznat, i sto je najluđe od svega, taj njegov pogled, taj prkosni stav i nadmen osmeh mi naježiše kožu i izazvaše treptaje u stomaku..."

"...Samo sam stajao čvrsto držeći je za ruke, i gledao je pravo u oči. Njihova zelena boja razbijala se pod naletima različitih emocija. U isto vreme mrzela me je, sijala, ubijala me i tražila mi je da je ne pustim."

"Zbog nje je sam sebi rastrgao grudi i isčupao sav svoj ponos iz njih, sam sebi otkinuo obraz i pljunuo na njega..."

"Dva meseca trpim njene ogromne masline od očiju kad mi se unese u lice, tražeći od mene da ih slušam. Osam i po nedelja posmatram njene riđe lokne kad ih nehajno zagladi.... Šezdeset dana udišem njen miris kad mi bez najave uleti u sobu. Hiljadu četristo šezdeset i četiri sata gledam njene pege kako srećno zadrhte... A beskonacno dugo će trajati moje noći sa snovima o njoj."

*

Miodrag Milovanovic

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • 435
Re: Romani u 2018
« Reply #16 on: May 25, 2018, 11:23:26 AM »
Ne pada mi na pamet...


*

zakk

  • Očigledan slučaj RASTROJSTVA!
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • 219
  • Nemojte
Goran Jovanić - Tajna Ognjenog Zmaja (2018, Presing)
« Reply #18 on: June 11, 2018, 09:32:09 PM »
 [ You are not allowed to view attachments ]

Roman Tajna Ognjenog Zmaja po recenzijama Mileta Aćimovića Ivkova i Petra Arbutine predstavlja žanrovski hibrid, detektivski, avanturistički kao i roman tajne. Ivkov primećuje da je roman filmičan da postoji dramsko klupko koje istovremeno i zapliće i odpliće u više iznenađujućih pravaca i ishoda. Ivkov dalje primećuje da se na taj način pažnja čitaoca  drži napetom. On dalje primećuje dad a se spoj mistične, mistifikovane i zatajene istorije, istraživačke, naučničke literature i odsudne moći novca i vlasti predstavlja model za izgradnju uzbudljive priče kao u filmovima o Indijana Džonsu I Da Vinčijevom kodu.

Sa druge strane, Petar Arbutina zapaža da radnja počinje u Americi i da se prenosi na Srbiju, takođe zaključuje da roman nosi filmičnu atmosferu, razrešenje misterije nije kraj tajne, ona je mnogo veće od zapleta priče. Arbutina primećuje da metodom preciznog književnog kadriranja stvara dinamični potencijal triler zapleta krimigennih  likova i avanturističkih preokreta, stvata time atmosferu koja je stalno na oštrici između života i smrti. Dalje zaključuje da struktura romana i njegovog semantičkog i metaforičnog konteksta može da se poistoveti sa ruskim babuškama: priča izlazi iz priče, nikada razrešenje misterije nije kraj tajne, koja je mnogo veća od zapleta priče i njenog očekivanog kraja.

Iz kritike Petra V. Arbutine:

“U filmičnoj atmosferi sudaraju se vremena i navike, ljudi starog kova i novih iskušenja, priča izlazi iz priče. U romanu se metodom preciznog književnog kadriranja smenjuju ljudi koji su izgubili uporište u stvarnosti, opčinjeni moćima sakralnih predmeta i natprirodnim silama, spremni na sve da bi dosegli moći, koje im ne pripadaju.”

Iz kritike Milete Aćimovića Ivkova:

„Zasnovavši u romanu Tajna Ognjenog Zmaja žanrovski složenu priču ukrštenih vremenskih perspektiva o potrazi za izgubljenim relikvijama, Goran Jovanić u njemu veoma dinamično, filmski scenično, pripoveda o prirodi i ulozi moći u ljudskom životu i istoriji. Organizujući roman kao žanrovski hibrid, kao detektivski, avanturistički i kao roman tajne on je, aktivirajući saznanja o daljoj istoriji i njenim zatamljnim poljima, period propadanje srpske srednjevekovne države povezao sa tragičnom istorijom minulog veka, širenjem fašističkog zla, ali i sa ništa manje dramatičnom savremenošću u kojoj se daleki, mistični, događaju u sudbinama junaka sudbinski prelamaju i preslikavaju.“